משנות                        

 

 

    מהבית 

על מה אתם/ן חושבים/ות

כשמדברים/ות על זנות?

על הסטודנטית שעושה את זה כדי לממן את הלימודים?

ועל מה אתם/ן חושבים/ות

כשמדברים/ות על חשפנות?

על כסף מהיר? על יצר מיני?

מיתוסים רבים מנציחים את

הזנות כ"מקצוע העתיק בעולם"

וכך גורמים לרובנו לחשוב

שזנות היא תופעה נורמלית

המציאות מוכיחה

כי המרחק ממיתוסים אלו

גדול מאוד.

בימים אלו מנוסחת בארץ תכנית ממשלתית ליישום חוק הפללת לקוחות זנות, המהווה סמן ערכי חשוב של כנסת ישראל ביחס לצריכת זנות. לצד פעילותינו לקידום חקיקה ושינוי מדיניות בנושא הזנות,

אנו מאמינות כי השינוי מתחיל באנשים ולא רק בחוק.

על כן אנו מציעות פעילויות חינוכיות בנושא הזנות ומניעת צריכתה הניתנות במגוון מסגרות חינוכיות.

מטרת הפעילות
סיוע בגיבוש עמדות הנוגעות
לצריכה ומכירה של שירותי זנות וחשפנות
בתהליך הקניית ידע

 

לייצר אקטיביזם,

תודעה חברתית      

וראייה של האחר/ת במצוקתו/ה.

קחו חלק בחינוך,

באמירה החד משמעית

שבני/ות אדם הם/ן לא למכירה!

הגיל הממוצע לכניסה למעגל הזנות בארץ 

 14-16

לזנות בקרב נוער יש מאפיינים ייחודיים, החל מקבלת אתנן עבור אקטים מיניים, דרך "הכרויות תמיכה" באינטרנט ועד דרות רחוב ועיסוק בזנות לצורכי שימוש בסמים. מרבית הנערות והנערים בזנות לא מזהים עצמם כנמצאים בזנות. מנגד, בני נוער נחשפים לזנות ולחשפנות, צורכים אותן ואף לוקחים חלק בפעילות של סרסרות לזנות של בני נוער אחרים. מחקרים מוכיחים כי התערבות בגיל צעיר בדרך של הסברה המותאמת לבני נוער יכולה להשפיע הן על תפיסותיהם את עצמם והן על גיבוש השקפת עולמם ביחס לזנות וצריכתה.

אנו מציעות מגוון רחב של הרצאות, סדנאות ופעילויות מרתקות לקהלי יעד מגוונים: הורים, צוותים חינוכיים, אנשי ונשות מקצוע, מקומות עבודה, בנות ובני נוער ולציבור הרחב.

מה יהיה במפגש?

  • מהן סיבות הכניסה למעגל הזנות?

  • לאילו נזקים נפשיים ופיזיים היא גורמת?

  • מה הקשר בין זנות להתמכרויות לסמים?

  • סוגית הבחירה ב"עיסוק" בזנות

  • סוגי זנות- חשפנות

  • השפעתה של הפורנוגרפיה

  • מהי אחריות החברתית אל מול התופעה?

  • מידת הלגיטימיות העכשוית מהמשתתפים

  • הצגת החוק החדש ואת הדיונים סביבו

White Brick Wall

'נערה ללא שם'

הצגה חינוכית מקורית

מיועדת לקהלים מגוונים, בליווי שיח ערכי וסימולציות.

בחיים יש נקודות מפנה

שאם היינו מתנהגים בהן אחרת,

אולי הן היו מובילות אותנו לסוף אחר, 

כל בחירה יכולה לשנות את המציאות. 

אילו בחירות היית רוצה

שבני ובנות הנוער שלנו יעשו?

"נערה ללא שם" היא הצגה אינטרקטיבית

לצוותים חינוכיים, נוער והוריהם/ן.

במהלך ההצגה הצופים מקבלים הצצה לתחנות בחייה של הגיבורה, ורואים איך היא הופכת לאט לאט מילדה נורמטיבית ושמחה לנערה החווה ניצול, מתמודדת עם מצוקה ומגיעה בסופו של דבר לזנות.

אלו בחירות ניתן היה לעשות

במהלך חייה על מנת לשנות את המציאות שלה?

אלו בחירות ניתן היה לעשות

במהלך חייה על מנת לשנות את המציאות שלה?

חמלה,כוח ונקודות מפנה 

הקהל שלנו לא רק צופה בהצגה, הוא גם מתבקש לעזור לשנות את הסוף שלה. ההצגה מלווה בשיח מונחה ומותאם קהל, המעלה סוגיות חשובות ורגישות לדיון סביב יחסי כוחות, ניצול סמכות, לחץ חברתי ועוד. ההצגה עוזרת לדבר על פגיעה מינית ועל ההשלכות שלה, לקבל כלים לזיהוי, סיוע והתמודדות עם נערים ונערות פגיעים/ות, ועל האפשרות לבחירה בחמלה ואנושיות ולפעול לשינוי המציאות.

Working%20from%20a%20Laptop_edited.jpg

 "כבר לאחר ההצגה אמרתי לצוות היועצות של ביה"ס   כי זו הצגה חובה לכל נער ונערה מתבגרים". 

עוד מידע על הצגה

מיהו קהל היעד של ההצגה ?


נוער, צעירות וצעירים בחינוך פורמלי וא-פורמלי, במסגרת חילוניות וגם דתיות.
הורים, צוותים חינוכיים וטיפוליים .




איך אנחנו מציגים נושא "כבד" כל כך לנוער?


ההצגה מורכבת מדיאלוגים בין השחקנים, כאשר הנושאים על הפרק מדוברים במרומז, ללא תכנים לא הולמים או סצנות פרובוקטיביות. הדיון שלאחר מכן נעשה על ידי צוות מנוסה היודע להנגיש את החומרים לכל קבוצת גיל וסוג אוכלוסיה.




מהו הערך המוסף בצפייה בהצגה?


אותה "נערה ללא שם" יכולה לייצג נערות בסביבה הקרובה או הרחוקה של הקהל, או אפילו להדהד אצל הצופה עצמו\ה. ההצגה עוזרת לזהות את ההתנהגויות ההרסניות של נערות ונערים בדרכם למקום דומה לגיבורת ההצגה, ומציעה דרכים לסיוע והתמודדות.




מהם הערכים החינוכיים הנידונים בהצגה?


ההצגה היא חוויה רגשית המעוררת אמפתיה וחמלה כלפי נערים ונערות במצוקה. ההצגה והדיון עוסקים במקצועיות ורגישות בשאלות ערכיות על מושג הבחירה, כבוד בין בני אדם, תקשורת בין המינים, ועוד. בסוף הדיון, הצופות והצופים מתבקשים לקחת חלק אקטיבי בשינוי גורל הנערה באמצעות בחירת הסוף.




מהו אורך ההצגה?


ההצגה מלווה בשיח פותח ומסכם. סה"כ הפעילות כשעה וחצי.




על היוצרים


היוצרים בעלי ניסיון בהצגות בנושאים חברתיים רגישים, מהתאטרון החברתי ובמסגרת שיתוף פעולה עם מרכזי הסיוע. סביטרי סלנט: שחקנית ומורה לתיאטרון ואימפרוביזציה, מנחה סדנאות, בעלת תואר BEd בהוראת תיאטרון ובימוי מסמינר הקיבוצים. עופר פיפר: שחקן, מנחה וכותב, בוגר בית הספר הגבוה למשחק בסמינר הקיבוצים, בעל תואר ראשון בתיאטרון. מורן מייזלס: מוזיקה מקורית.





תמכו בפעילותנו

ICONArtboard 2 copy_2x.png
ICONArtboard 2 copy 2_2x.png

ליצירת קשר 

© הזכויות שמורות לעמותת תודעה

האתר נבנה על ידי סטודיו -Tribe